مدیاتک هلیو P60 پردازنده ای جالب؟!!

عصر تکنولوژی

مدیاتک هلیو P60 پردازنده ای جالب؟!!

Negin
عصر تکنولوژی

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

مدیاتک هلیو P60 پردازنده ای جالب؟!!

 شرکت ها در کنگره جهانی موبایل 2018 از جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه فناوری رونمایی می کنند. امسال در این نمایشگاه از پردازنده مدیاتک هلیو P60 رونمایی شد که نسبت به نسل قبل تراشه های سری P پیشرفت های زیادی داشته است.

 

شرکت مدیاتک در نمایشگاه MWC 2018 از جدیدترین پردازنده موبایل خود رونمایی کرد. این پردازنده جدید مدیاتک Helio P60 نام دارد و به ویژگی های بهتری نسبت به نسل گذشته خود مجهز شده است.

 

در توسعه این تراشه از معماری 12 نانومتری شرکت TSMC استفاده شده که نسبت به پردازنده های 14 نانومتری نزدیک به 15 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. در ساخت مدیاتک هلیو P60 از معماری big.LITTLE استفاده شده و فرکانس 8 هسته پردازشی آن بر روی 2.0 گیگاهرتز تنظیم شده است. 

چهار هسته این پردازنده از نوع Cortex-A53 بوده و چهار هسته دیگر آن Cortex-A73 هستند. مدیاتک ادعا می کند پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 مورد استفاده در این تراشه باعث بهبود 70 درصدی عملکرد آن در زمینه انجام بازی نسبت به نسل قبلی شده است.

همانند دیگر سازندگان تراشه، مدیاتک نیز از یک واحد پردازشی جداگانه برای انجام فعالیت های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره برده است. این واحد جداگانهNeuroPilot نامیده می شود که راندمان دو برابری نسبت به زمانی که از تراشه گرافیکی استفاده می شود، دارد.

 

NeuroPilot قادر به یادگیری ماشینی عمیق برای تشخیص چهره، شناسایی اشیا و صحنه، زیباسازی به صورت لحظه ای و بهبود فعالیت های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی است. پردازنده مدیاتک هلیو P60 در زمینه تصویربرداری نیز بهبودهایی را تجربه کرده است.

این پردازنده دارای سه ISP جدید بوده که نسبت به نسل گذشته تا 18 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند. گوشی های هوشمند مجهز به این تراشه می توانند از یک دوربین اصلی 32 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 20 و 16 مگاپیکسلی استفاده کنند.

این تراشه از شبکه های ارتباطی VoLTE ،ViLTE و VoWi-Fi پشتیبانی می کند. در این پردازنده به جای بلوتوث 5.0 از بلوتوث نسخه 4.2 استفاده شده است. در رابطه با زمان عرضه تجاری این پردازنده اطلاعاتی از سوی سازنده آن منتشر نشده است.

 

گوینده:محمد قریشی؛ مهندس مکانیک و علاقه‌مند به دنیای خودرو و تکنولوژی.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: Helio P60\"مدیاتک\"مدیاتک هلیو P60

تاريخ : 8 / 12 / 1396 | 22:26 | نویسنده : Negin |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.